Šlep Služba Smederevo
- Mladenović -

Kad ne može dalje – mi preuzimamo!

Šlep Služba Smederevo

Šta raditi kad vam stane auto na auto-putu – Da li su vozači dovoljno informisani?

Zamislite ovu situaciju: vozite auto-putem pri velikoj brzini, muzika svira, sve ide po planu, i odjednom – auto staje.

Motor se gasi, pedale ne reaguju, a vi ostajete nasred brze saobraćajne trake, okruženi vozilima koja jure.

Da li biste znali šta da radite?

Istraživanja pokazuju da većina vozača u Srbiji nije dovoljno pripremljena za ovakve situacije.

Mnogi ne znaju osnovne korake, poput postavljanja sigurnosnog trougla ili pravila napuštanja vozila.

Još zanimljivije, studija sprovedena u EU otkriva da je nesnalaženje vozača u ovakvim situacijama jedan od vodećih uzroka sekundarnih nesreća na autoputevima.

U ovom tekstu ćemo detaljno objasniti kako pravilno reagovati i analizirati zašto je edukacija o ovim situacijama ključna za bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

 

1.Ostanite mirni

Kada auto iznenada stane ili počne da pokazuje ozbiljne znakove kvara, prirodna reakcija je panika. Ali, ključni korak u takvom trenutku je ostati smiren. Panika može dovesti do brzopletih odluka koje mogu ugroziti i vas i druge učesnike u saobraćaju.

 

Šta uraditi odmah:

 

2. Uključivanje signalizacije i obeležavanje vozila- postaviti sliku odgovarajuću

Sigurnosni trougao postavljen na putu

Jedan od najvažnijih koraka nakon zaustavljanja jeste obezbeđenje vidljivosti vašeg automobila. Ovo ne samo da osigurava vašu bezbednost, već i obaveštava druge vozače da postoji problem.

Uključite sva četiri migavca

Ovo je osnovni signal koji upozorava druge vozače da nešto nije u redu.

Postavite sigurnosni trougao: U Srbiji je zakon propisao da sigurnosni trougao treba postaviti na udaljenosti od 50 metara iza vozila na autoputu. Ako je vidljivost smanjena, poput noći ili magle, ta udaljenost treba biti veća.

Nosite sigurnosni prsluk

Ovaj detalj mnogi vozači zanemaruju, ali je obavezan po zakonu u mnogim zemljama, uključujući i Srbiju. Prsluk vam osigurava bolju vidljivost, naročito noću ili u lošim vremenskim uslovima.

 

3. Ostati u automobilu ili izaći?

Auto u kvaru parkiran pored auto-puta

Jedno od najčešće postavljanih pitanja u ovakvim situacijama je: da li ostati u automobilu ili ga napustiti? Odluka zavisi od nekoliko faktora:

Ako je vaš automobil potpuno van glavne saobraćajne trake, bolje je ostati unutra, posebno ako je saobraćaj gust ili postoji opasnost da vas drugi vozači ne primete.

Ako niste uspeli da se potpuno povučete u zaustavnu traku, bolje je da odmah napustite vozilo i potražite zaklon iza zaštitne ograde.

Vremenski uslovi i vidljivost

Noću ili u uslovima loše vidljivosti, sigurnije je ostati u vozilu sa upaljenim signalima, dok čekate pomoć.

Napomena: Kada napuštate vozilo, nikada to ne činite sa strane koja je okrenuta prema saobraćaju. Uvek izlazite na suprotnu stranu od puta.

 

4. Pozivanje pomoći

 

Pozovite pomoć na putu – ŠLEP SLUŽBU MLADENOVIĆ.

Danas većina vozača ima pristup mobilnim telefonima, što značajno olakšava traženje pomoći. Ali, koga prvo pozvati?

Pozovite policiju ili šlep službu:

Ako se vaš automobil nalazi na nezgodnoj lokaciji ili ugrožava bezbednost drugih učesnika, policija je prva instanca koju treba kontaktirati. U Srbiji, broj za hitne slučajeve je 192.

Kontaktirajte pomoć na putu  - ŠLEP SLUŽBU MLADENOVIĆ

 

5. Kako sprečiti ovakve situacije?

Održavanje automobila

Prevencija je uvek bolja od lečenja. Evo nekoliko saveta kako da smanjite rizik od kvara na auto-putu:

Redovan servis vozila

Mnogi vozači odlažu servis, posebno kada je u pitanju zamena vitalnih delova poput kočnica, guma ili akumulatora.

Proverite osnovne stvari pre puta

Pre nego što krenete na duže putovanje, proverite nivo ulja, rashladne tečnosti, pritisak u gumama i stanje brisača.

Obratite pažnju na upozoravajuće signale

Ignorisanje lampica na kontrolnoj tabli može dovesti do ozbiljnih problema na putu.

Nosite osnovni alat i rezervne delove

Iako se većina modernih automobila ne može lako popraviti na licu mesta, korisno je imati rezervnu gumu, dizalicu, kablove za startovanje akumulatora i osnovni alat.

 

6. Da li su vozači u Srbiji dovoljno informisani?

Nažalost, mnogi vozači ne znaju kako da postupe u određenim situacijama

Nažalost, istraživanja pokazuju da mnogi vozači u Srbiji nisu adekvatno edukovani o pravilnom postupanju u ovakvim situacijama.

Jedan od glavnih problema je što se pravila ponašanja u slučaju kvara na autoputu često ne obrađuju detaljno tokom obuke za vozačku dozvolu.

 

Za kraj

 

Kvar automobila na auto-putu nije samo mehanički problem – to je situacija koja testira našu smirenost, spremnost i znanje. Iako se čini kao nešto što se dešava drugima, statistika jasno pokazuje da niko nije imun na ovakve situacije. Upravo zato je važno da budemo pripremljeni.

Pravilna signalizacija, korišćenje sigurnosnog trougla, nošenje prsluka, ali i jednostavna stvar poput poznavanja broja za pomoć na putu, mogu napraviti razliku između potencijalne nesreće i sigurne evakuacije. Naša odgovornost kao vozača nije samo prema nama, već i prema drugim učesnicima u saobraćaju.

Da li su vozači u Srbiji dovoljno informisani? Odgovor je, nažalost, često negativan. Zato je edukacija ključna.

Naučimo pravila, spremimo se za nepredviđene situacije i učinimo auto-puteve sigurnijim mestom za sve.

 

USLUGE

Mi smo uvek tu, da kao prva pomoć na putu, u slučaju da vam je potreban pouzdan transport vašeg vozila, u slučaju da vam se ispraznio akumulator ili morate da zamenite gumu ili da uradite neku manju popravku, a nemate adekvatne uslove za to.

Ponekad će vam biti potrebno da prevezete svoj čamac, mašinu ili skele, sa jedne na drugu adresu. Kao što znate, to nije moguće uraditi putničkim vozilom i zato nas možete pozvati u svakom trenutku.

Prevozimo sva putnička vozila do 3.5 tone nosivosti

Brzina

 

Naša Brzina je ponekad od presudnog značaja i znači svim vozačima u nesreći.

Pozovite nas kako biste minimalno čekali vaš Šlep.

 

Bezbednost

 

Bezbedan šlep vozila uz veoma dobro opremljen vozni park. Pored toga, naš stručan tim spreman je da pomogne svima na putu.

 

Iskustvo

 

Posedujemo dugogodišnje isksutvo u transportu i šlepanju putničkih vozila, motora i skutera.

Radno vreme 00-24h.

 

 

 

Dok nas čekaš

Ostani siguran uz ove jednostavne korake dok stižemo do tebe

 

Uključi sva četiri žmigavca

Veoma je važno odmah uključiti sva četiri žmigavca kako bi drugi vozači znali da tvoj automobil predstavlja potencijalnu prepreku. Ovo je naročito važno ako je loša vidljivost, noć i ukoliko se nalaziš na prometnom putu.

Sva cetri pokazivača

Obuci sigurnosni prsluk

Pre nego što izađeš iz vozila, obavezno obuci sigurnosni prsluk. To je zakonska obaveza, ali i ključna mera zaštite. Svetleće trake na prsluku čine te vidljivim vozačima čak i u najlošijim vremenskim uslovima ili noću. Ovo je posebno značajno ako se nalaziš na autoputu ili prometnim deonicama, gde brzina automobila otežava uočavanje pešaka.

Sigurnosni prsluk

Postavi sigurnosni trougao

Ako je bezbedno da izađeš iz vozila, postavi sigurnosni trougao iza svog automobila na propisanu udaljenost:

 

Sigurnosni trougao će drugim vozačima omogućiti da uoče tvoje vozilo sa veće udaljenosti, što smanjuje rizik od sudara.

Sigurnosni trougao

Ostani u vozilu dok čekaš pomoć

Ako se nalaziš na mestu gde je bezbedno da ostaneš u automobilu, bolje je da to i uradiš, naročito na autoputu. Sedi na suvozačevom sedištu i veži pojas, jer je suvozačko sedište generalno najbezbednije mesto u vozilu, u slučaju da dođe do nesreće. Ako se, ipak, osećaš sigurnije van automobila (npr. na mirnijem putu ili parkingu), izađi i drži se dalje od puta.

 

Evropski izveštaj o saobraćajnoj nesreći – kako se popunjava?

Evropski izveštaj

Evropski izveštaj o saobraćajnoj nesreći je jedan od najčešće korišćenih i opšte prihvaćenih dokumenata koji se popunjavaju u slučaju saobraćajne nesreće. Ovaj izveštaj omogućava brzu i jednostavnu razmenu informacija između učesnika saobraćajne nesreće. Ipak, njegova glavna svrha je olakšavanje postupka prijave nastale štete osiguravajućim kompanijama. Popunjavanje izveštaja može zvučati složeno za one koji nisu upoznati s njim, ali uz detaljna uputstva, postupak postaje mnogo jasniji.

Zašto je važno pravilno popuniti evropski izveštaj o saobraćajnoj nesreći?

Pravilno popunjen evropski izveštaj igra ključnu ulogu u postupku prijave štete. Ako izveštaj nije ispunjen ispravno, može doći do komplikacija u komunikaciji sa osiguravajućim kompanijama, što može odložiti isplatu štete ili prouzrokovati nesporazume. Evropski izveštaj služi kao službeni dokument koji osiguravajuće kompanije koriste kako bi procenile krivicu i procenile iznos naknade štete.
U praksi, ističe se nekoliko ključnih razloga zbog kojih je potrebno pravilno popuniti evropski izveštaj:
1 Jasno definisanje krivice: Ispravno popunjen izveštaj može pomoći da se jasno utvrdi ko je kriv za saobraćajnu nesreću.
2. Brza procena štete: Osiguravajuće kompanije koriste informacije iz izveštaja kako bi brzo procenile štetu i doneli odluku o isplati odštete.
3. Izbegavanje pravnih komplikacija: Ako izveštaj nije popunjen ili je nepotpun, može doći do pravnih problema između učesnika nesreće.

 

Kada se koristi evropski izveštaj o saobraćajnoj nesreći?

Evropski izveštaj o saobraćajnoj nesreći koristi se u slučajevima kada dođe do saobraćajnih nesreća sa materijalnom štetom. Međutim, ovaj izveštaj se ne koristi kada su nastupile teške povrede ili smrtni slučajevi. U tim slučajevima, osim pozivanja policije, učesnici nezgode bi trebalo da popune ovaj obrazac kako bi se proces osiguranja ubrzao i kako bi imali zvaničnu evidenciju o nesreći.


O popunjavanju izveštaja treba znati i to da se:


– Izveštaj popunjava na licu mesta, odmah nakon nesreće, a oba vozača učesnika potpisuju dokument.
– Ako jedna strana odbije da potpiše izveštaj, ili dođe do neslaganja, preporučljivo je pozvati policiju da izvrši uviđaj.

Kako se popunjava evropski izveštaj o saobraćajnoj nesreći?

 

1. Osnovni podaci o nesreći

Evropski izveštaj je koncipiran tako da sadrži polja koja omogućavaju lako popunjavanje ključnih informacija o saobraćajnoj nesreći. Iako je na prvi pogled složen, važno je samo pratiti korak po korak uputstva kako bi sve informacije bile pravilno unete.


– Prvi deo izveštaja odnosi se na osnovne podatke o saobraćajnoj nesreći, uključujući:
– Datum i vreme nesreće: Unesite tačan datum i vreme kada se nesreća dogodila.
– Lokacija nesreće: Ovde je važno uneti tačnu lokaciju gde se nesreća desila – naziv ulice, raskrsnice, broj, grad.
– Oštećenja na vozilima: Naznačite koja su vozila oštećena i gde su oštećenja najvidljivija (prednji deo, zadnji deo, levi ili desni bok itd.).

 

2. Podaci o vozačima i vozilima

U ovom delu, oba učesnika nesreće unose svoje lične podatke i podatke o vozilima koja su učestvovala u nesreći. Potrebne informacije uključuju:
– Ime i prezime vozača: Oba vozača moraju uneti svoja imena i prezimena.
– Broj vozačke dozvole: Svaki vozač treba da unese broj svoje vozačke dozvole.
– Podaci o vozilu: Unesite podatke o vozilu, uključujući marku, model, broj registracije i vlasnika vozila ako to nije vozač.
– Broj polise osiguranja: Obavezno navedite broj osiguravajuće polise svakog vozila, kao i naziv osiguravajuće kuće.

 

3. Opis okolnosti nesreće

Jedan od najvažnijih delova izveštaja jeste opis kako je došlo do nesreće. Učesnici treba da pažljivo označe i opišu okolnosti nesreće. Na ovom delu formulara nalazi se tabela sa ponuđenim situacijama koje su mogle dovesti do nesreće, kao što su:
– Promena saobraćajne trake,
– Sudar s vozilom ispred,
– Neprilagođena brzina,
– Udaranje u parkirano vozilo.
Pored ove tabele, tu je i prostor za dodatno pojašnjenje događaja. Vozači treba da napišu svoja zapažanja, ali pri tom treba da budu objektivni i ne pokušavaju da optužuju drugog vozača. Preporuka je da napišete ono što se stvarno desilo, bez preterivanja ili pokušaja da prikrijete svoje greške.

 

4. Skica saobraćajne nesreće

Nakon opisa događaja, sledi deo gde treba nacrtati skicu saobraćajne nesreće. Ova skica treba da prikazuje:
– Pozicije vozila u trenutku nesreće,
– Saobraćajni znakovi i svetla u blizini,
– Pravac kretanja oba vozila.
Iako možda niste profesionalni crtač, važno je da skica bude jasna i precizna, kako bi osiguravajuće kompanije mogle tačno da utvrde kako je došlo do nesreće.

 

5. Potpisivanje i završavanje izveštaja

Na kraju izveštaja, oba vozača moraju potpisati obrazac kako bi se izveštaj smatrao važećim. Ovo je ključni korak jer potpis potvrđuje da se slažete sa unetim podacima. Važno je napomenuti da potpis ne znači nužno da ste priznali krivicu, već samo da ste se složili sa informacijama koje su unete u dokument.

 

Šta raditi nakon popunjavanja evropskog izveštaja?

Nakon što je evropski izveštaj pravilno popunjen i potpisan od strane oba učesnika, sledeći koraci su:
– Zadržite svoj primerak izveštaja: Svaki vozač zadržava po jedan primerak izveštaja, koji će kasnije predati svojoj osiguravajućoj kući.
– Obavestite osiguranje: Čim je to moguće, obavestite svoju osiguravajuću kuću o nesreći i dostavite im popunjen izveštaj.
– Dalji koraci u vezi s naplatom štete: Osiguravajuće kuće će dalje obrađivati izveštaj i kontaktirati vas u vezi s procenom štete i naplatom odštete.

 

Šta ako se vozači ne slažu oko okolnosti nesreće?

U situacijama kada vozači ne mogu da se dogovore oko okolnosti nesreće ili kada jedan od učesnika odbije da potpiše izveštaj, preporučljivo je da se pozove policija. Policijski zapisnik tada postaje ključni dokument za utvrđivanje krivice.

Savet za popunjavanje Evropskog izveštaja

VAŠA PITANJA

Koliko brzo možete stići do mene?

Naše vreme dolaska je u proseku između 15 i 20 minuta od trenutka poziva, u zavisnosti od vaše lokacije i trenutnog saobraćaja. Trudimo se da što pre stignemo do vas kako bismo vam pružili brzu i efikasnu pomoć.

Da li nudite šlepanje van grada ili na duže relacije?

Da, vršimo šlepanje vozila i van grada, kao i na duže relacije. Naša usluga obuhvata prevoz u zemlji i inostranstvu, pružajući vam podršku bez obzira na udaljenost.

Koliko košta šlepanje?

U zavisnosti od udaljenosti i složenosti posla. Za duže vožnje i otežan utovar vozila cena se dogovara individualno.

Da li šlepate neregistrovana ili havarisana vozila?

Da, nudimo uslugu šlepanja neregistrovanih, havarisanih i blokiranih vozila težine do 3,5 tone. Bez obzira na stanje vašeg vozila, možete nas kontaktirati.

Da li šlepate specijalna vozila, poput motora ili radnih mašina?

Da, pružamo usluge šlepanja specijalnih vozila, uključujući motocikle i radne mašine. Naš tim ima odgovarajuću opremu za bezbedan transport ovakvih vozila.

Kontaktirajte nas

Pozovite nas

+381 62 299479